Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego apeluje o jak najszybsze zgłaszanie wypadku przy pracy rolniczej do Placówki Terenowej, w której poszkodowany podlega ubezpieczeniu ( bez zbędnej zwłoki, najlepiej do 14 dni)
Zgłoszenia można dokonać:
•osobiście w siedzibach jednostek KRUS;
•telefonicznie;
•pocztą tradycyjną;
•pocztą elektroniczną
•poprzez platformę e-PUAP.
UWAGA!
Nieuzasadnione, późne zgłoszenie wypadku przy jednoczesnym braku możliwości ustalenia okoliczności jego zaistnienia, mogą skutkować odmową prawa do jednorazowego odszkodowania z tytułu uszczerbku na zdrowiu lub śmierci wskutek wypadku.
PAMIĘTAJMY!
Osoba poszkodowana lub inna zgłaszająca wypadek powinna w szczególności:
•zabezpieczyć w miarę możliwości miejsce i przedmioty związane z wypadkiem;
•udostępnić pracownikowi KRUS miejsce wypadku i przedmioty z nim związane;
•wskazać świadków wypadku;
•zgromadzić i dostarczyć posiadaną dokumentację leczenia;
•udzielić pełnej informacji i wszechstronnej pomocy pracownikowi KRUS upoważnionemu do prowadzenia postępowania dowodowego w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku.